Mezi hlavní úkoly Kanceláře OP VVV patří zejména:
- znalost zadávací dokumentace, templátů, pravidel, podmínek a požadavků poskytovatelů;
- sdílení aktuálních informací a dokumentů prostřednictvím Intrawebu, nástěnky, e-mailu, seminářů osobních konzultací;
- sledování průběhu hodnocení žádostí, vyjednávání podmínek smluv;
- spolupráce s řešiteli na přidělených grantech v rámci OP VVV;
- dohled nad dodržováním zásad a pravidel daných Poskytovatelem;
- podpora při zpracování dílčích i závěrečných zpráv;
- vedení kompletní elektronické a listinné dokumentace projektu, archivace, udržitelnost;
- monitoring změn pravidel, podmínek a požadavků poskytovatelů grantů;
- komunikace s poskytovateli – podpora při řešení konkrétních dotazů a problémů, řízení změn projektu, řízení rizik projektu;
- koordinace přípravy podkladů pro audit národních a zahraničních grantů.