Nový zaměstananec - občan EU
Vypsání konkurzu na obsazení místa vysokoškolsky vzdělaného zaměstnance výzkumného útvaru:
Formulář

Před nástupem do zaměstnání
- Vstupní lékařská prohlídka - Ordinace praktického lékaře.
K vyřízení vstupní lékařské prohlídky si budoucí zaměstnanec zajistí u svého lékaře v zemi, ze které přijíždí, potvrzení dokumentu "Medical certificate", který přiveze s sebou. - Doklady pro personální oddělení – dodá budoucí zaměstnanec naskenované na adresu rozinkova@uochb.cas.cz:
- doklad o totožnosti – pas nebo ID karta
- doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání
- V případě zájmu o zajištění ubytování vysloví cizinec požadavek personálnímu oddělení.
- Doklady pro personální oddělení – dodá vedoucí skupiny/oddělení:
- u vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců výzkumných útvarů – zápis z konkurzu
- návrhový list na přijetí zaměstnance
- u zaměstnanců, jejichž mzda bude hrazena z více úkolů (grantů) – tabulka s rozdělením mzdy na jednotlivé úkoly (v součinnosti s grantovou kanceláří)
Při nástupu do zaměstnání
- Doklady pro personální oddělení – dodá zaměstnanec:
- vstupní lékařskou prohlídku, kterou absolvuje u lékaře pracovně-lékařské péče před podpisem pracovní smlouvy – nutno lékaři doložit "Medical certificate". Žádost o vstupní lékařskou prohlídku obdrží v personálním oddělení.
- vyplněný osobní dotazník (obdrží před nástupem v personálním oddělení)
- Podpis pracovní smlouvy, mzdového výměru a souhlasu se zveřejněním osobních údajů.
- Mzdová účtárna – daňové prohlášení a doklady požadované od zaměstnance:
- doklad o účasti na sociálním pojištění u předchozího zaměstnavatele v cizině (adresu zaměstnavatele)
- číslo účtu
- studenti – potvrzení o studiu
- další doklady dle individuálních situací a podmínek
- Vyřízení ID karty pro vstup do areálu (foto – Ing. Hoskovec, A.2.11a, karta – dr. Polách, A.2.15).
- Vyřízení e-mailové adresy a hesla do vnitřního elektronického systému (Ing. Kotová, A.2.11a).
- Klíče – vydá paní Váchová (D204).
- Pracovní oděvy – zaměstnanec obdrží od paní Vrankové (D405) výdejku, na základě které mu budou vydány ve skladu pracovní oděvy (B.01.12 - paní Krumpholcová nebo paní Binková).
- Telefonní linka – v případě požadavku na zřízení nové telefonní linky se zaměstnanec obrátí na pana Studeného (B.1.12).
❖ Pro nového zaměstnance vytiskněte užitečného pomocníka - ORIENTAČNÍ PLÁN ÚOCHB AV ČR
Bezprostředně po nástupu do zaměstnání
Seznámení se s vnitřními předpisy zaměstnavatele (zveřejněné na intranetu):- Kolektivní smlouva
- Organizační řád
- Pracovní řád
- Vnitřní mzdový předpis
- Školení na BOZP a PO (vedoucí nebo zástupce skupiny)
Do 30 dnů po nástupu do zaměstnání
- Do 30 dnů od přicestování je občan EU povinen přihlásit svůj pobyt na cizinecké polici.
- Po třech měsících pobytu v ČR je občan EU oprávněn požádat cizineckou policii o vydání "povolení k pobytu pro státního příslušníka členského státu Evropských společenství".
- Po obdržení průkazu zdravotní pojišťovny (obdrží ve mzdové účtárně cca do 3 týdnů od nástupu do zaměstnání) je občan EU povinen požádat cizineckou policii o přidělení rodného čísla.
Kontakty
- O pomoc s vyřizováním záležitostí na cizinecké policii je možné se obrátit na EURAXESS Česká republika, Středisko společných činností AV ČR, Praha 1, Vodičkova 40 (paní Janusová tel. 221403813, e-mail: janusova@ssc.cas.cz).
- Krajské ředitelství policie hl. m. Prahy, Odbor cizinecké policie, Praha 3, Olšanská 2.
- Odbor azylové a migrační politiky MV ČR, Praha 3, Koněvova 32.