Vypsání konkurzu na obsazení místa vysokoškolsky vzdělaného zaměstnance výzkumného útvaru: Formulář  

Před nástupem do zaměstnání

  • Vstupní lékařská prohlídka - Ordinace praktického lékaře.
    K vyřízení vstupní lékařské prohlídky si budoucí zaměstnanec zajistí u svého lékaře v zemi, ze které přijíždí, potvrzení dokumentu "Medical certificate", který přiveze s sebou.
  • Doklady pro personální oddělení – dodá budoucí zaměstnanec naskenované na adresu rozinkova@uochb.cas.cz:
    • doklad o totožnosti – pas nebo ID karta
    • doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání
  • V případě zájmu o zajištění ubytování vysloví cizinec požadavek personálnímu oddělení.
  • Doklady pro personální oddělení – dodá vedoucí skupiny/oddělení:
    • u vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců výzkumných útvarů – zápis z konkurzu
    • návrhový list na přijetí zaměstnance
    • u zaměstnanců, jejichž mzda bude hrazena z více úkolů (grantů) – tabulka s rozdělením mzdy na jednotlivé úkoly (v součinnosti s grantovou kanceláří)

Při nástupu do zaměstnání

  • Doklady pro personální oddělení – dodá zaměstnanec:
    • vstupní lékařskou prohlídku, kterou absolvuje u lékaře pracovně-lékařské péče před podpisem pracovní smlouvy – nutno lékaři doložit "Medical certificate". Žádost o vstupní lékařskou prohlídku obdrží v personálním oddělení.
    • vyplněný osobní dotazník (obdrží před nástupem v personálním oddělení)
  • Podpis pracovní smlouvy, mzdového výměru a souhlasu se zveřejněním osobních údajů.
  • Mzdová účtárna – daňové prohlášení a doklady požadované od zaměstnance:
    • doklad o účasti na sociálním pojištění u předchozího zaměstnavatele v cizině (adresu zaměstnavatele)
    • číslo účtu
    • studenti – potvrzení o studiu
    • další doklady dle individuálních situací a podmínek
  • Vyřízení ID karty pro vstup do areálu (foto – Ing. Hoskovec, A.2.11a, karta – dr. Polách, A.2.15).
  • Vyřízení e-mailové adresy a hesla do vnitřního elektronického systému (Ing. Kotová, A.2.11a).
  • Klíče – vydá paní Váchová (D204).
  • Pracovní oděvy – zaměstnanec obdrží od paní Vrankové (D405) výdejku, na základě které mu budou vydány ve skladu pracovní oděvy (B.01.12 - paní Krumpholcová nebo paní Binková).
  • Telefonní linka – v případě požadavku na zřízení nové telefonní linky se zaměstnanec obrátí na pana Studeného (B.1.12).

  Pro nového zaměstnance vytiskněte užitečného pomocníka - ORIENTAČNÍ PLÁN ÚOCHB AV ČR  


Bezprostředně po nástupu do zaměstnání

Seznámení se s vnitřními předpisy zaměstnavatele (zveřejněné na intranetu):
  • Kolektivní smlouva
  • Organizační řád
  • Pracovní řád
  • Vnitřní mzdový předpis
  • Školení na BOZP a PO (vedoucí nebo zástupce skupiny)

Do 30 dnů po nástupu do zaměstnání

  • Do 30 dnů od přicestování je občan EU povinen přihlásit svůj pobyt na cizinecké polici.
  • Po třech měsících pobytu v ČR je občan EU oprávněn požádat cizineckou policii o vydání "povolení k pobytu pro státního příslušníka členského státu Evropských společenství".
  • Po obdržení průkazu zdravotní pojišťovny (obdrží ve mzdové účtárně cca do 3 týdnů od nástupu do zaměstnání) je občan EU povinen požádat cizineckou policii o přidělení rodného čísla.

Kontakty

  • O pomoc s vyřizováním záležitostí na cizinecké policii je možné se obrátit na EURAXESS Česká republika, Středisko společných činností AV ČR, Praha 1, Vodičkova 40 (paní Janusová tel. 221403813, e-mail: janusova@ssc.cas.cz).

  • Krajské ředitelství policie hl. m. Prahy, Odbor cizinecké policie, Praha 3, Olšanská 2.

  • Odbor azylové a migrační politiky MV ČR, Praha 3, Koněvova 32.