Český systém rozlišuje tři různé způsoby výzkumu v závislosti na typu objevu a úrovni vývoje:

  1. Základní výzkum ve výzkumných institucích vedoucí k novým objevům s možným komerčním potenciálem.
  2. Výzkum ve spolupráci mezi výzkumnou institucí a komerčním partnerem, během kterého vznikne nové duševní vlastnictví patřící oběma spolupracujícím stranám.
  3. Výzkum zadaný komerčním partnerem výzkumné instituci, kde vzniklé duševní vlastnictví nenáleží výzkumné instituci a komerční partner instituci vyplatí.

Preferovaná a nejužívanější cesta komercializace v ÚOCHB je prvního typu. Má-li být objev přeměněn na vynález, je obvykle potřeba více experimentální práce a následně dostatek důkazů o účelnosti a proveditelnosti. Jedním ze způsobů, jak postupovat, je využít možností českého grantového systému Technologické agentury ČR. Další dvě možnosti zahrnují založení interního SWAT týmu (informace níže) anebo využití pomoci translačního centra PharmTheon.

Druhý typ komercializace je velmi specifický a záleží u něj na spolupracujícím komerčním partnerovi. ÚOCHB takto spolupracuje se společností Gilead, v minulosti tímto způsobem probíhala kolaborace mezi ÚOCHB a Novo Nordisk. Pokud máte zájem dozvědět se více, rádi s Vámi prodiskutujeme tuto možnost.

ÚOCHB se cíleně nezaměřuje na poslední jmenovaný způsob komercializace až na několik výjimek, kdy pomohl konkrétnímu subjektu v průmyslu svou expertízou ve specifických oblastech.