Vyjde vám skvělý článek či budete oceněni? Nenechávejte si tuto zprávu pro sebe – komunikační oddělení ji může zpracovat různými způsoby a přiblížit české i mezinárodní veřejnosti či zviditelnit v rámci ústavu.
Komu dát vědět a proč?
Ozvěte se Veronice Sedláčkové a Oldřichu Hudečkovi z Komunikačního oddělení a vysvětlete, oč jde. Pokud se jedná o článek, dvěma či třemi srozumitelnými větami popište jeho téma a přínos a očekávaný termín publikace. Pomůžeme vám s komunikací vašich úspěchů na externích a interních kanálech ÚOCHB.
Kdy nám o článku říct?
Pokud víme o publikaci s větším předstihem, tím lépe pro nás i pro vás – můžeme komunikaci společně lépe připravit. Nejlepší tedy je, když se o článku dozvíme, jakmile byl přijat k publikaci. Nicméně i když se dozvíme o článku na poslední chvíli, není ještě vše ztraceno. Škoda je, když se k nám dobrý článek dostane náhodou a se zpožděním, protože už nedokážeme plně využít jeho potenciál.
Jak s informací od vás naložíme?
Článek s vámi probereme a posoudíme, jak ho nejlépe dále komunikovat. Každý případ posuzujeme individuálně, v potaz bereme více faktorů – předpokládané datum publikace, téma článku a jeho srozumitelnost pro laickou veřejnost, význam objevu, kvalitu časopisu, podíl autorů z ÚOCHB, prvoautorství, zajímavý příběh, jiné komunikační plány atd. Po zvážení všech okolností navrhneme vhodnou formu mediálního výstupu.
Jaké typy výstupů můžete očekávat?
Nejčastěji se jedná o příspěvky na sociálních sítích a webových stránkách ústavu, někdy spojené s krátkým videem nebo fotkami. V některých případech navrhneme přípravu tiskové zprávy, na kterou můžeme navázat zprostředkováním rozhovorů pro konkrétní média. Některá témata můžeme využít i v podcastu CHEmic. Interně se můžeme postarat o zveřejnění úspěchů na signage obrazovkách v ústavu.
Pokud se na vás obrátí médium s žádostí o rozhovor nebo vyjádření ke konkrétnímu tématu:
Kontaktujte tiskovou mluvčí ústavu Veronikou Sedláčkovou.
V principu byste měli mluvit jen s médii, která znáte, jimž důvěřujete a která nepředstavují ohrožení pověsti vaší či ústavu.
Vyjadřovat byste se měli pouze k tématu, které vám patří, tj. k tomu, co se týká vás osobně, vaší expertízy či projektu, a to ve shodě a po konzultaci
s nadřízeným (máte-li nadřízeného) či PI daného projektu.
Co vše máme na starosti:
- Externí komunikace (novináři, web, sociální sítě, Podcast CHEmic)
- Interní komunikace (časopis The Bond, signage obrazovky)
- Exkurze a popularizace (exkurze a další akce představující výzkum v ústavu)
- Vybrané interní akce (např. výjezdní zasedání, vánoční setkání apod.)
- Vizuální identita, logo, šablony
- E-shop IOCB Store
- Focení, natáčení
- Vizitky
- Brandované kancelářské potřeby
- Povinná publicita projektů, atd.
Vše najdete v sekci Komunikace.