Synchronizace souborů a klienti

K synchronizaci souborů a přístup z mobilních zařízení je nutné instalovat do PC (mobilního zařízení) klientský software. K dispozici jsou aplikace pro všechny důležité systémy


Desktop klient - nastavení v systému Windows

Po nainstalování ownCloud klienta a spuštění programu, v položce Hlavní přidejte účet. Vyplňte adresu serveru https://cloud.uochb.cas.cz/owncloud, zalogujte se odpovídajícími údaji. Dále nastavte složku k synchronizaci. Obsah serveru se bude synchronizovat se složkou. Volba Editovat ignorované soubory umožňuje vynechat ze synchronizace některé soubory, obdobně lze při nastavování účtu zvolit, jaké soubory nesynchronizovat.


 
 
 
 
 

Upozorňujeme, že synchronizace pomocí desktopového klienta služby ownCloud nenahrazuje plnohodnotné zálohování! Pokud se tedy jedná o důležité dokumenty, je vhodné je zálohovat, i pokud jsou obsaženy v synchronizační složce ownCloud.


Verzování souborů pomocí desktopového klienta

Dokumenty, které ukládáte vy nebo Váš kolega (pokud se jedna o sdílený dokument), se v rámci synchronizační složky ownCloud ukládají automaticky pomocí desktopového klienta jako jednotlivé verze tohoto dokumentu. Pokud tuto funkci chcete využít, je třeba kurzor nastavit nad požadovaný dokument a zvolit ikonu "Verze" (kruhová šipka). Následně kliknutím na seznam revizí otevřít požadovanou revizi dokumentu. Takto se můžete vrátit ke starším verzím dokumentu a sledovat tak například změny v dokumentu, které provedl Váš partner.