GACR

 

Co jsou GA ČR Návratové granty?

Návratové granty poskytují podporu excelentním vědkyním a vědcům umožňující znovunastartovat kariéru po jejím přerušení (na min. 1 rok) rodičovskou dovolenou nebo kvůli péči o závislou osobu.

 

Kdo může žádat o GA ČR Návratové granty?

Výzkumní pracovníci:

  • max 10 let od PhD (MD/RD se nezapočítává), přičemž nejpozději ke dni vyhlášení soutěže musí mít navrhovatel doktorskou práci obhájenou (udělení PhD v období 12.2.2015 – 12.2.2025).
  • max 2 roky po kariérní přestávce (tj. přerušení kariéry v délce aspoň 1 rok kvůli rodičovské dovolené, nebo péči o závislou osobu ukončené 12.2.2023 a později).

V návrhu projektu musí být uveden pouze jeden uchazeč.

 

Proč žádat o GA ČR Návratové granty

  • Získání finanční podpory na 2-4 roky pro individuální projekt (50-100 % hlavního řešitele), možnost zapojení studentů a techniků.
  • Financování osobních a materiálních nákladů, možnost nárokovat náklady na péči o děti.
  • Možnost prodloužení grantu až na 4 roky s alikvotním snížením plánovaného pracovního úvazku.

 

Kdy žádat GA ČR Návratové granty?

Čtvrtek 3. dubna 2025 - uzávěrka GA ČR

 

       DŮLEŽITÉ INTERNÍ UZÁVĚRKY
  • út 25. února 2025 - info o záměru podávat a výběr panelu na projectoffice@uochb.cas.cz
  • út 4. března 2025 - kontrola rozpočtu (tabulka a zdůvodnění)
  • út 18. března 2025 - finální kontrola formálních náležitostí návrhu projektu (Část C1 – nemusí být finální verze)
  • čt 27. března 2025 - formální kontrola části C1 (struktura - povinné položky)
  • po 31. března 2025 - interní deadline - odesílání
  • St 3. dubna 2024 - uzávěrka GA ČR
      

 

 

    Vstup do aplikace GRIS: www.gris.cz    
    gacr.cz - pravý horní roh stránky    

 

    V případě zájmu o podání GAČR Mez projektu kontaktujte, prosím Projektovou kancelář ÚOCHB.    
    Neváhejte se na nás kdykoli obrátit s prosbou o konzultaci, diskusi, pomoc.    

 

Jak žádat o GA ČR Návratové granty?

  1. Najděte a přečtěte pokyny/dokumentaci:
  2. Informujte Projektovou kancelář o záměru podat návrh projektu (zašlete e-mail s typem projektu a Panelu na projectoffice@uochb.cas.cz (do út 25. února 2025).
  3. Připravujte off-line části návrhu projektu (Celý návrh projektu se nově připravuje pouze anglicky, pouze název projektu je i v češtině):
    • Část C1 - zdůvodnění návrhu projektu (limit 10 str; písmo vel. 11, řádkování 1; 6 MB)
    • Část D1 - CV navrhovatele/spolunavrhovatelů; (limit 2 str. na osobu; písmo vel. 11, řádkování 1; 1 MB).
  4. Vyplňujte postupně všechny části návrhu projektu v aplikaci GRIS:
    • Část A: základní identifikační údaje, abstrakt (1100 znaků) a cíle projektu (300 znaků), klíčová slova, zařazení do oborů.
    • Část B: celkové finanční prostředky, rozpis finančních položek, vč. zdůvodnění, podrobné vymezení osobních nákladů.
    • Část C2: očekávané výsledky projektu.
    • Část D2: bibliografie navrhovatele.
    • Část D2: další dosažené výsledky.
    • Část E: informace o dalších projektech navrhovatele a spolunavrhovatelů.
  5. Zašlete ke kontrole návrh rozpočtu na (projectoffice@uochb.cas.cz), zašlete pomocnou výpočtovou tabulku (Projektová kancelář zašle na vyžádání) a draft návrhu z GRIS (PDF), který již bude obsahovat zdůvodnění finančních prostředků (do út 4. března 2025).
  6. Pro podání návrhu projektu je třeba vyplnit ÚOCHB žádost o souhlas s podáním návrhu projektu prostřednictvím elektronického systému. Prosíme, dodávejte až po odsouhlasení rozpočtu ze strany Projektové kanceláře.
  7. Zašlete ke kontrole úplnosti (formálních náležitostí) draft návrhu z GRIS (PDF) do út 18. března 2025.
  8. Zašlete ke kontrole formálních náležitostí část C1 nebo kompletní draft návrhu projektu vygenerovaný z GRIS do po 31. března 2025 8:00.
  9. Po schválení projektovou kanceláří budete vyzváni k zaslání finální PDF verze projektu vygenerovanou systémem GRIS.
  10. Dokončete svůj návrh projektu:
    • Proveďte kontrolu chyb (v pravém horním rohu – pokud bez chyb – tlačítko Report chyb se změní na Finalizovat).
    • Stisknutím Finalizovat vygenerujte finální návrh se znaky _CZ_f.pdf, přes ikonu Uložit finální pdf uložte v GRIS.
    • Toto pdf bez další modifikace pošlete na náš mail projectoffice@uochb.cas.cz.
    • Návrh projektu po vygenerování finální PDF verze nesmí být již modifikován, ani otevírán v aplikaci - porušení elektronické pečetě je důvodem k vyřazení návrhu projektu.
    • Finální návrh odešle Projektová kancelář datovou schránkou na GA ČR, vyčkejte prosím na naši zprávu o potvrzení odeslání a další pokyny. Budeme potřebovat Vaši součinnost při kontrole elektronické pečetě.

Návrh projektu zahraničního partnera dodat na GA ČR – hned po odeslání zahraniční agentuře, nejpozději do termínu, který bude specifikován na webových stránkách GA ČR (odeslání zajistí Projektová kancelář).

Výsledky hodnocení budou oznámeny co nejdříve po 28. listopadu 2025.
Řešení projektu musí být zahájeno od 1. ledna 2026.

 


IOCB

 

Účast ÚOCHB (0) v GAČR NÁVRATOVÝCH projektech: